20 mars 2016

Nytt vatten gav regnbåge

Idag åkte jag å Sjögga till ett nytt vatten för mig, han var här förra helgen o drog 2 fina bågar då. Isen var fin att gå på men det var lurigt runt gamla hål o vi satte oss vid ett bäck utlopp me öppet vatten. Det tog inte så lång tid innan jag fick en fin båge på en röd mormyska o djupet var bara 2-3 meter, den for runt en bra stund innan vi kunde lägga den på isen. Sedan var det lugnt en lång stund men vi flyttade på oss till en vik där de har fått röding förut. Det var ganska djupt men inga hugg så vi bytte plats igen och jag provade på djupet c:a 24 meter och fick en mindre röding direkt. Sjögga gick över mot en udde som såg fin ut och när jag kom fram till honom drog han upp en röding. Själv gick jag över på andra sidan udden där var det lite grundare och såg fint ut men inga hugg. Vi lallade tillbaka mot utloppet igen men det var bara en stöt på mitt spö så vi packade oss hemåt. Fint ställe som jag kommer att besöka fler gånger då man oxå kan använda flytring där.