18 sep. 2016

3 arter på fluga

Sjögga och jag tog en tur till villingsberg för att flytringsfiska och det vakade bra på spegelblankt vatten. Jag fick direkt en liten abborre och senare en regnbåge så det började bra. Lite senare högg det en öring oxå den var inte så stor så den gick tillbaka. Sedan var det trögt i många timmar trots rätt möte vak och en tråkig sak som hände det var att när jag tog en kort mat pause. Det small som ett pistolskott !!!! Då fattade jag vad det var o det var en luftbehållare på min flytring som small.  Den var för hårt pumpad o solen låg på å värmde och då small den mindre av dom. Men det gick att fortsätta med den igen men fisket var trögt vi fick en huggperiod på slutet av dagen och då fick jag en fin öring som kämpade tappert. Direkt efter högg en öring till men den fick gå tillbaka.