2 juli 2017

Det skulle bli storgös. ..

Idag var det planerat en göstur i nordöstra Värmland och efter gårdagens fina väder så började det givetvis blåsa på morgonen. Men jag åkte ändå och vid första sjön så gick det vitt på vågtopparna så jag valde en annan som var lite lugnare, jag har fått några fiskar runt 3 kg där o det finns nog större. Resan mot sjön till söder änden var lite skumpig men det gick bra och jag fick några mindre gösar. Efter några timmar lugnade vinden sig lite å jag åkte på östsidan där ville inte någon gös va men jag såg fina abborrar på lodet. Snabbt ner med en balansare och det klev på en fin borren på 840 g kul med en sån fin och strax efter fick jag en ny borre 760 g på en King Kong spinnare. Det roliga var att jag fick 2 st till o de vägde nog 20 gram ihop.. Även  en gädda ville se ytan en kort stund. Jag åkte hemåt ganska nöjd trots att de större gösarna var borta, det blev lite loggat på nya lodet oxå. 18 grader i vattnet