3 feb. 2018

Far o son fiske

Jag hade glädjen att fiska med min grabb Markus idag o vi hade ett tufft väder med 10 minus o kraftig nordvind. Vi startade på ett hett ställe där lillebror Morgan hade varit och det nappade ganska direkt. Markus drog en röding o jag fick en regnbåge o det kändes hett vi bommade även 2 fina fiskar. Efter en döperiod så kom det en ny huggperiod och macke tappade en riktigt fin röding som rusade 5 gånger innan den helt plötsligt släppte..... Jag gjorde en riktig blunder då jag sätter ner pimpeln i snön för att hämta mina vantar då hugger det...... Ja ser hur pimpeln viker sig och jag tar 2 steg o slänger mig i snöslasket efter pimpeln men mössa åker fram över mina ögon  å jag ser inget !!!!!!!!! När jag drar bak myssa så är pimpeln borta med min enda pärlemo sked o moggekrok av högsta klass. Snopet men synd på fesken som ska simma runt med en liten pimpel o de andra fiskarna ser avundsjuka på...

Efter en lugn stund byter vi plats till kända gräsön och det var lugnt först men sen hugger det på och vi får både båge o röding.
En kul dag med sonen som inte blev bortskrämd av vädret å istället njöt av flera häftiga fighter o ville med igen o det var mitt mål.

Vi åkte hem med full pott å njöt av att få vara ute o vi såg även några korpar som motade bort en trolig örn.