24 mars 2018

Fina bågar

Det såg dystert ut med dimma regn å blåsigt men Tomas hängde på till björntjärn. Vi började mitt på tjärnet och där fanns fisk ganska omgående.  Jag fick napp först och under drillen så högg det även för tomas som skulle hjälpa mig. Han tog upp sin fisk ganska snabbt o kunde hjälpa mig sen och upp kom en fin båge knappt 2 kg. Kul o jag tog flera kort innan  jag släppte ner igen och det tog inte så långt tid innan det högg igen och en ny härlig strid var ett faktum. Denna var också fet o fin å båda högg på en moggekrok under en pärlemosked. Nöjd som bara den så fiskade jag vidare med en ny mormyska som Morgan hade gjort åt mig o det tog inte långt förrän det högg på. Denna fisk var inte lika stor men på flätlina så kändes det bra men vid iskanten så gick snappern av ???? Mogge var inte glad men lovade att göra nya åt mig o jag ska aldrig använda snapper igen. Efter denna huggperiod så avtog huggen helt inte en stöt på 2 timmar.