20 juni 2018

Lite öring

Jag fick med Tomas på flugfiske trots hård västvind. Det var svårt att kasta så vi fick vara i en liten vik där vi hade lite lä men där var inte öringen. De som nappade bra var små abborrar så det blev spinnspöt och då fick jag ett vak att kasta på. Den var på direkt men var inte så stor men vacker att skåda tyvärr så satt den djup så den blir rökt o uppäten på midsommarafton. Det var än en gång lillen 12 g som var bra, jag väntar på en ny leverans med fler färger och även 8 grams. Vi rodde runt i blåsten och jag lyckades dra på en öring till på en liten vobbler.  Sedan åkte vi till ett mindre tjärn där jag trodde på mer vindstilla men det var tufft där också. Vi rodde ut i samma båt en liten stund och jag lyckades få upp en liten röding i alla fall, den tog på en röd lottospinnare. Vi nöjde oss med detta och åkte hemåt en annan väg men det låg ett ikull blåst träd i vägen så det blev till att ta fram lilla yxan å hugga på. Vi åkte vidare men nu kom det ett nytt träd på vägen så vi vände tillbaka istället.