21 apr. 2019

Roligt gösfiske

Jag fick med Carra på gösfiske och det började trögt kanske satt banan lukten kvar.
Det blåste oxå lite för möe så jag styrde söderut för att få lite lä av land men det var trögt. Senare på kvällen mojnat vinden o fisken började hugga, först en gädda runt 3 kg. När jag återsatte denna tog carra spöt innan jag hade kollat linan o plums så gick den av när hon släppte i jiggen. Vi körde vidare och nu högg en fin gös på och den tyngde vågen mot 5 kg jag satte tillbaka den fort o vi letade mer fisk. Nu ville carra drilla en gös och jag hittade en fin o hon satte mothugg perfekt. Men den bråkade sig mot givarfästet och skar av linan tyvärr den var runt 3 kg. Efter en stund fick hon en ny chans och denna gång gick det bra o upp kom en 3 kilos gös. Hon fick en till som var runt 2kg men den var illa tilltyglad och hade massa sår på sig. Jag fick även en gös till som var runt 3 kg, vi återsatte alla feskar idag. Kul avslutning denna tur och sjön var som en spegel när vi tog upp båten, vattnet var runt 9 grader.