21 maj 2020

Bananer i båten !!!

Tomas bjöd med mig på flytringsfiske efter jobbet och jag nappade direkt.
Vi kom snabbt iväg och framme vid tjärnen dök även hans son Rasmus med kompis upp. Vi gled sakta ut på vattnet där det vakade lite här o där och jag som fick en ny fluga av Ralle hade första fisken på. En lite mindre regnbåge men kul med napp direkt snart hade alla andra på fisk oxå. Tomas satt senare i sin ring o visade att han hade 2 bananer med ut och när han åt den första högg det en fin regnbåge på en E12., så han fick det tufft att äta o drilla samtidigt. Efter några timmar vilade vi och käkade och njöt av den fina kvällen. Jag hade bara fått den första fisken men Tomas som är snäll gav mig en egengjord fluga och det gick snabbt att få på den. Det var en pigg båge på 1,4 kg.
Vi hade svårt att ge oss men klockan var möe och det började kännas i kastarm o lår.
Mycket nöjda åkte vi hemåt i maj kvällens skymning där tempen hade gått ner till 6 grader. Det gäller att ta vara på dessa stunder o njuta av naturen där göken gol.

PS. Carra fick inte följa med så jag kunde få fesk. ....