13 juni 2020

Abborr KM

Mönstrade på far o son Grääs i Team Slivers fina beson båt idag o vinden var tuff från ost 8-10 s/m. Vi insåg snabbt att det var vinden som bestämde plats och åkte mot tunnholmarna där de övriga oxå började efter nått försök på vägen dit. Mike lurade upp några borrar på dropshot och jag o David fick några vi med. Men snart åkte vi vidare förbi segestad för att få lite lugnare sjö men det var svårt att få någon fisk. Efter ett tag lugnade sig vinden och vi åkte tillbaka till tunnholmarna och då fick jag en fin borre på 41 cm o 720 gram, micke fyllde pappret men det saknades fisk för mig o David. Vi körde tillbaks till svedgrund men där var det tomt och vidare mot kubben som oxå var tomt.
Nu hade jag ett ess kvar o det var "görhöla" men även där var det svårt o nu kom det en ny vindby som ställde till det. Tiden började rinna ut men jag sa till micke att vid den gröna pinnen vid farleden kan det stå fisk. Vi stannade upp kort o där var det fisk, snabbt ner med 2 pirkar och det högg direkt o fina borrar kom upp så jag fyllde pappret och micke fixade segern där. Vi hann bara några släpp o micke fick hålla båten med backen i då o då o nu var det bara 6 minuter kvar av tävlingstiden och det blev full gas mot hamnen. Efter lite roligt tugg om fisket så kunde vi konstaterade att micke vann med en samma poäng som Abbe men med en större största fisk (1 cm).
Jag lyckades få en 5:e plats och det var bra eftersom jag fick de 3 sista en kvart innan målgången. .
Efter prisutdelning kunde vi njuta av sedvanligt körv kalas. Kul dag i bra sällskap
David med fin borre
                                        
                                                   KLUBBMÄSTARE: Micke Grääs