25 juli 2021

Vrak o fiske

 Åkte ut på eftermiddagen men värmen var het fortfarande. Jag började med lite göstrolling utanför svartskär och det var helt spegelblankt. Efter ett tag ändrade jag mig och tänkte spinnfiska istället och när jag tog in första spöt så högg det på spöt bredvid men den släppte tidigt. När jag kom in mot 13 metarn så dök tärnorna friskt och det var jagande borrar lite överallt. Men de var svåra att lura fick några på pirk och tappade flera på spinn. Även en större gädda ville ha min balansare och klippte av tafsen. Efter ett tag åkte jag mot fabriken sakta för att se om det stod nån gös pelagiskt och en fin båge på 10 meter. Den var först lite avvaktande men sen kom ett snabbt och tungt hugg. Jag förstod snabbt att det var en gädda som satt på och efter några tunga rusningar kunde jag släppa tillbaka den. När jag närmade mig fabriken så vet jag att det ligger ett båtvrak där men nu upptäckte jag ett till. Ekolodet visar mycket bra hur det ser ut. 24 grader i vattnet