21 dec. 2022

Äntligen pimpelfiske

 Vi åkte upp till Skalltjärn för att se om det fanns någon fisk på hugget. På isen satt redan Nicklas o Malin och Malin fick en röding direkt vi gick ur bilen så man kände suget att få i betena. Tyvärr var det lugnt en stund innan Nicklas drog en ful röding med knäckt rygg men han sken som en sol. Tiden gick men vi hade trevligt ändå och till slut fick även Carra napp som tyvärr släppte och strax efter fick jag napp. Jag kunde drilla upp en fin regnbåge som jag hjälpte upp sista biten på isen med en höger bresida. 

Det var roligt och efter en stund så fick jag ett nytt napp och det var en fin röding som jag såg en stund vid hålet men den släppte tyärr. Carra hade en till som  släppte men då fick jag en regnbåge till runt kilot och det var kul att de högg på Morgans nya blänke med en citron på. Det dök upp 2 killar på slutet som satte sig ett tag vid oss och den ena bjöd in Carra att drilla en båge som hade huggit, hon fixade det säkert. En rolig dag på isen som var 15 cm.