28 feb. 2016

Mogge kroken gav utdelning

Idag åkte ja me Sjögga o Tomas till Lobergstjärn för att njuta av solsken o rödingar. Det började bra me strålande sol o vindstilla men fisket var trögt för de flesta på isen. Efter lunch började det nappa för en del runt oss, det var en som fick en på 2,2 kg men för oss var det dött. Till slut fick Sjögga 2 st och vi fick lite förhoppningar om napp men de var svåra. Då tog jag en ny krok mogge hade gjort till mig och det tog bara en liten stund så satt den första för mig. Tyvärr skadade jag tafsen på den så den åkte ner i lådan igen men då slutade det nappa för mig. Sjögga drog en ny fisk i dödens timme då fick jag tafs lina av Sjögga att knyta på mogge kroken igen. Det var susen för i sista stund högg dagens sista röding för mig o den var fin.  En härlig dag med gött väder o trevligt sällskap