23 apr. 2016

Fina gösar

Idag var det vertikal premiär efter gös och vädret såg allt annat än bra, det var nordlig vind med hagel o snöregn.  Jag började bra med en liten gädda direkt! !! Men strax efter hittade jag en gös som sög i sig min sletne jigg, den var fet o vägde 3,3 kg. Jag letade vidare och hittade en ny pigg gös men den släppte i ytan. Nu skulle jag även testa en ny modell av jiggar som såg fin ut men det tyckte inte fiskarna de vek av istället.  Så det blev den slettne igen och i ett skitväder högg en fin gös det var tyngd i denna. Snabb vägning å retur å den vägde 6,90 kg ett nytt PB för mig. Nu var det dretväder me hagel o snö å nordvind men va gör det när man går får kroka ett PB. .... Jag tog nu en tur på ofiskat vatten men det gav inget så jag varvade ur hondan o körde tillbaka till huggplatzen. Det gav utdelning me en pigg hane runt 2 kg. Nu var jag nöjd å åkte hem med nya erfarenheter skitväder= bra fiske.