21 maj 2017

Big 5 avslutning med fiske

Åkte till Örten där Micke hade bjudit in till Big 5 avslutning och vi skulle även ha en liten tävling som blev döpt till "Örten-Mörten". Jag åkte själv i min båt o fick snabbt en 75 cm gös på pimpel sedan blev det en liten gädda på 55 cm och nu var det bara abborre kvar. Det gällde att få mest cm på dessa arter och C&R var givetvis att följa. Jag körde länge för att pimpla upp en borren å till slut kom den 18 cm. Jag glömde bort lunchen som Micke bjöd på tyvärr men ja är väll tävlingsmänniska. Jag bröt vid 5 tiden och åkte till Mickes stuga där stod Micke å fixade med grillen och en kall öl smakade gött. Vi bjöds på mycket god mat som han hade fixat själv, vi åt så vi orkade knappt röra på oss. Nu var det redovisning av dagens fiske och det visade sig att jag lyckades bäst o vann en keramik fisk och en vindmätare. Man får hoppas att denna tävling blir återkommande nästa år med fler deltagare. Nu skulle även Micke få sina beten som ska ge honom en lax i Vänern över 8 kg. Detta var den sista Big 5 tävlingen för denna gång å jag vet ej om den kommer tillbaka. Ett stort tack till Micke som bjöd på denna tillställning och gjorde detta möjligt, det är livskvalitet.