24 sep. 2017

Gösfiske

Idag gick jag upp tidigt och åkte till en sjö jag bara fiskat i en gång tidigare. Det var mulet o väldigt grått väder men inte så möe vind o nästan fritt från regn. Jag såg en del andra båtar och det såg ut som alla bara letade fisk. Jag hade svårt att se några bra bågar men letade mig norrut, ja fick även ett trevligt besök av fiske tillsyn och det är bra tycker jag. Jag hittade en del fina abborrstim som jag kunde prova lite jiggning och det var kul. Nu ändrade jag taktik o åkte söderut även för att slippa vinden som hade ökat lite men jag ville se hur det såg ut där. Jag hittade en fin kant som även en rutinerad gubbe hade fiskat möe på men han åkte hem o då började en huggperiod. Jag fick ett 10 tal me topp runt kg men jag hade även flera pelagiska som tyvärr var mycket skygga som vek undan.
Det vart en lång dag men jag ska nog testa här en gång till i år. Vatten tempen var jämn över sjön 13,5 grader.