10 juni 2018

Otrolig tur...

Nicklas o jag åkte upp till björntjärn för att spinnfiska, vädret var varmt o tryckande med lite vind som tur var. Det var mycket trögt mot senast vi var där men jag lyckades få upp en röding innan vi bestämde oss för att gå runt tjärnet. När vi kommit  runt halva tjärnet så fick Nicklas på något konstigt,  en lina kom upp o efter den släpade han upp en pimpel!!!!! Det visade sig att det var min pimpel som jag blev av med i vintras på isen, pärlemoblänket var borta tyvärr. Strax efter detta så får jag upp en regnbåge och Nicklas fick en ny lina med en spinnare på när han badade för att lösgöra sitt bete som hade fastnat i botten. Vi traskade vidare och på en udde hade jag en ny båge på som hoppade sig lös det vakade lite då. Jag som stod i vattnet hittade ännu en drag som Nicklas fick fiska med men det hjälpte inte tyvärr så vi åkte hem till Nicklas och grillade fiskarna i folie, de smakade utsökt. Efter denna måltid låg vi i bubbelpoolen så att det nästan började att bildas fjäll på kroppen.