24 mars 2019

Jag blev utklassad

Idag var klockan ställd för jag o carra skulle upp till björntjärn men det var varning för både vägen dit o isen. Resan gick bra o isen var mycket fin så vi gick ut till regnbågsstället och vi började fiska. Det gick inte lång tid till att carra hade första fesken på och efter en bra drill kunde vi se en fin båge runt kilot. Lite korttagning o sedan var vi på det igen och snart drillade hon fesk igen och hon sken som sola i kallsta. Jag hade två kontakter som släppte fort ja körde med en gul bless o carra hade dubbel blänke me blink o en moggemormyska. Nu vart det lugnt nån timme innan jag hade en fesk på som tyvärr släppte strax innan hålet, det var inte min dag idag. Vi fikade och tog beslutet att prova vid ön där rödingar brukar stryka förbi och det tog inte lång tid innan Carina drog på en ny fisk. En kortare drill o sedan låg det en fin lång o smal röding på isen samma grejer igen. Jag fixade fisken o lite fotografering då tog hon min pimpel och drog en röding till som vi satte tillbaka. Nu var det bara att packa ihop o gratta en bättre fiskare som är så duktig. När jag rensade ena regnbågen så hade den en slom i magen som var 15 cm lång.