17 okt. 2020

Carra dominerar

 Vi tog en tur på eftermiddagen och vädret var nu mulet med en sydvind. Det tog inte lång stund innan Carra drog på den första gösen och fulnamnet var borta. Strax senare fick jag chansen och det var gött att känna hugget och upp kom matgösen på 1,6 kg.

Vi körde vidare och det fanns möe att släppa på men en del tittade bara.

Jag hittade ett fint eko högt upp och Carra släppte ner och den steg o högg på o hon satte mothugg perfekt o nu var hon nöjd med tyngden. Det var en fin gös på 3,55 kg som vi satte tillbaka. Nu var vi inne i ett flow och det högg flera men ingen stor som vi fick upp , jag tappade en redig bit men det gör man ju ofta.........

När jag senare skulle svänga runt för en gös då helt plötsligt var det ett nytt eko högt upp o Carra släppte snabbt o det högg uta bara den. Hon fick nu känna på en fin gädda som drog ner spöt under vattnet flera gånger eftersom slirspärren var mycket hårt åtdraget.

Men säker som hon är så fixade hon detta så jag kunde håva denna gäddmadam på 6,4 kg och efter några kort så fick den simma vidare. Carra tog en gös till som fick bli mat och nu var vi nöjda och åkte mot rampen på ett spegelklart vatten. 11,3 var vattnet kul dag.