5 feb. 2022

Kanon dag på klubbtjärnet

 Vi åkte upp till klubbtjärnet där det var ispremiär och kul var att lillebror Morgan redan satt där. Han drog 2 fiskar direkt och det såg bra ut och snabbt  borrade jag några hål. Min första fisk blev en liten slom som gillade min myska o då tog Carra en regnbåge istället, då var jag tvungen att svara med att ta en båge jag oxå. Carra kontrade med en fin röding nära 8 hg som vi avnjöt till kvällsmat. Jag tog en promenad till Perra som oxå hade fått fisk men jag såg då att Carra drog en fin regnbåge. Nu var jag tvungen att  leverera så jag satte på flera färger av röjjeslang på mogges ny myska " Isbjörnen" och snart högg en fin båge på 1,8 kg som jag drillade länge det var flera fina rusningar. Jag hade en fisk kvar på kvoten å då var det tävling och givetvis drog Carra nästa fisk som var en fin hane med mörk teckning. Bäst för dagen var "Isbjörnen" tätt följd av "Tomten" som mogge har gjort.

Vi avslutade fisket i solsken o svag nöjda med dagen.