19 aug. 2015

Carina dominerar

Vi gick ner till havet idag igen för att fiska men det var både vin o jordgubbar och öl me. Vi han knappt fram då vi såg fisk i ytan och Carina skulle ha ett spö å det var mitt..
Jag hade hittat ett spö till i stugan där vi bor, modell gammalt skräp. Innan jag han fixa det hade Carina fisk på och vips så låg det 4 fina makrillar på berget. Tillslut så lyckades jag få ut mitt drag så jag kunde dra några fiskar. Vinet stod o tappade kylan o jordgubbarna blev nästan trutmat. Efter ett tag så fick vi besök av pappa Blixt som var på fiske i närheten och även han blev krossad av Carinas storfiske. Kanske så värvar han henne till nästa fiske. Ha ha. När solen försvunnit bakom sista kobben så kunde vi pusta ut o njuta av lite ljummet vin o öl o några jordgubbar. Sedan hade jag äran att få rensa 25 makrillar o tur var att vi släppte tillbaka de mindre..
Det är kul att få sådant fiske me sin älskling.