26 dec. 2018

På pimpel isen igen

Ledig fin dag å jag ville ut på isen men ingen ville med så jag åkte själv norrut mot "skällvattnet" . Det gick bra på skogsvägen och det var redan 2 bilar där o jag skymtade några fiskare vid ön. Jag traskade ut mot dom och den ene höll på med att drilla upp en röding o fick reda på att de hade fiskat fullt på en halv timma.    De var även fisktillsyns män och det är alltid kul att visa att man köper kort så vi snackade en stund. Jag valde att börja grunt för att lura någon regnbåge och det gjorde jag på nya blessen i gult men den gick tyvärr lös. Nu var det en dö period tills jag bytte till en mormyska som Morgan har gjort i lys o det högg med en gång. Det var en fin röding som satt bra. Nu bytte jag å tog ett spö med blink o pärlemosked över en mogge krok och det högg snabbt igen, å denna gång var det en fin regnbåge som högg på. Nu fick jag besök av en annan fiskare som kom knallade över isen å satte sig utanför mig på lite djupare vatten. Jag bytte även igen bete till den gula blessen och det högg snabbt igen och jag hade en rolig drill med en ny röding på kroken. Samtidigt så fick min fiske granne en röding och jag gick dit o fikade medan han fick ytligare 2 rödingar medan vi pratade om fiske. Kul att träffa nya likasinnade fisknördar. Det var en kortare dag än beräknat å då hann jag även med att se FBK slå växjö oxå.