2 feb. 2019

Bra premiär

Vi åkte till klubbtjärnet o det var bara brorsan som var där och han hade fått en röding. Det var tyvärr möe vatten så det vart väldigt plaskigt och min höger stövel läckte in så jag fick stå med blöt fot under dagen å det var kallt det.....
Men vi hade ett kanonfeske och drog många fina regnbågar som låg mellan 1,3 - 2 kg de hade fina fenor o stred bra. Det högg även några rödingar men de var inte på plats riktigt. Morgan hade en ny "glasmormyska" som var het och den ena tog en bamse båge med sig i djupet med tafsen på släp.
Ulrik var lyckosam eftersom han hade glömt draglådan hemma o hade endast en gul bless mormysja på å den var mycket het så Tomas o jag bytte till en sådan o hade bra fest vi med.
Jag körde med det nya spöt o rulle och det var mycket bra jag bommade inte någon fisk som högg på regält.
En mycket bra dag på en blöt is.