10 feb. 2019

Endast 2 napp

Fick lite tid för att testa regnbågen igen och det hade frusit något så på vissa ställen höll skaren. Tomas kom oxå o vi körde med mormyskor men det tog tid till första hugget. Det var en fet båge på 1,3 kg som högg på en rosa/vit mogge myska med ben. Jag hade ett litet spö med tunn nylonlina så jag tog det mycket lugnt och det gick bra. Nu kändes det gött trots att det blåste möe och var svårt, Tomas kände inte nått o timmarna gick men till slut fick jag napp igen. Den högg på en bless tacklad under en pärlemosked och det var i ett gammalt hål som var minst 300 mm stort. Jag såg fisken flera gånger o den var lång o fin, men jag behöll lugnet och det lönade sig igen med att Tomas kunde ta den med huggkroken. Den var 62 cm o vägde 2,4 kg en mycket vacker fesk. Nu kunde jag nöjd åka hemåt. Lite sol och blåsigt med 4 +