8 maj 2019

Regnbåge på hugget

Jag å Carra åkte upp till regnbågstjärnet för att se om det fanns någon fisk kvar efter vintern. Resan gick mycket fint med den nya inköpta feskebilen, en Subaru med 4 hjulsdrift. Vi började kasta och jag fick napp på 5:e kastet och det var jättekul och efter några kort fortsätte vi att kasta då det nappade igen för mig på ett nytt snurrbete. Den här fick Carra drilla in och det tyckte hon var kul men efter det så kastade hon ivrigt med sitt spö och det gav utdelning. Hon drillade in en fin båge som jag kunde håva åt henne. Vi tog nu en paus från fisket o njöt av varsin kycklingsallad i solskenet och tittade på lommen som simmade förbi. Nu var vi mätta o efter en kaffe på detta kunde vi börja fiska igen, jag hade 3 fiskar i snabb takt o två av dom bjöd på fina luftsprång o rusningar. Även Carina hade fisk på som tyvärr släppte men det gjorde inget eftersom vi hade 2 matfisk med hem. Vi njöt av den fina kvällen så länge vi orkade för att sedan nöjda åka hem över.