27 juni 2019

Bomben levrerar

Idag hade jag nöjet att fiska med min son Markus och vi åkte upp till björntjärn efter jobbet. Det blåste en del men min favorit plats var ledig så vi knallade dit o tacklade våra spön. Markus körde med en sked som Carina hade bra på förra gången o jag körde med min westin favorit. Redan vid 3:e kastet hade jag första fisken en stridbar regnbåge som Markus håvade snyggt. Jag bytte drag o lät macke ta detta bete o det gav snabb utdelning, han drillade snyggt in en fin regnbåge. Vi fortsätter med bra fiske och kunde efter nån timma ta en välförtjänt mat pause o då åt vi givetvis en laxsallad. Nu kom jag på att jag måste få nått på mina nya baitboxbomber så jag började med en gul variant som gav 2 tappade fiskar. Jag bytte till en annan och det gav en röding inte så stor men mycket kul ändå. Med gott självförtroende så bytte jag tillbaka till den gule och efter 2 tappade så lyckades jag äntligen kroka en som macke kunde håva då vi hade dubbelhugg. Markus var mycket nöjd efter att haft flera fiskar på vi återsatte några oxå och jag var mer än nöjd med denna far o son kväll.