4 apr. 2020

Hon var bäst igen...

Blåsigt på Vänern igen så det blev 7 km på en vandringsled vid acksjön och den var jättebra och välbesökt. Efter detta gympass så åkte vi till björntjärn för att fiska en stund och möttes av en kall vind som förra helgen. Men vi gick över till den plats vi avslutade på förra gången och jag hade knappt få i mitt drag innan Carra hade fisk på... Hon drillade vant in denna regnbåge som var strax över kilot, bra start...
Jag kastade o kastade och bytte drag då hade hon fisk igen.... (va f..n )
Nu var det en röding lite under kilot och hon strålade av glädje.
Ähhh nu startar ja grill brasan istället och när den brann bra så lyckades jag kroka dagens största  ( ha ha ha ) nu kunde jag njuta av en hård grillad körv med räksallad.
Vi gick sedan mot bilen men Carra ville prova på ett annat favoritställe som det blåste bra mot, jag frös men hon ä bestämd...
Det tog mindre än 10 kast innan hon hade en röding att visa som fick simma tillbaka men nu ville jag bara in i värmen i bilen så  i åkte hemåt i solskenet och var mycket nöjda med denna hel dag ute i naturen.