3 nov. 2018

Gösfiske igen

Idag kom jag ut på sjön och det var första gången i år på denna sjö o det kändes bra. Det var trögt i början och jag hade svårt att hitta gösen och när jag fick första hugget var det lätt att drilla. En borre på 4 hg högg på och det var ju kul men nu ville jag ha gös o ja letade vidare fick några mindre göra innan jag hittade ett bra ställe. Den första var en fin matfisk nära 2 kg o 60 cm lång och jag hade ett bra hugg men stinger tafsen brast. Nu var det fler fina fiskar som var intresserade av min jigg men tvekade att hugga tyvärr så det blev sjökort mätning ett tag. När jag var på väg att ge mig så kom det ett fint eko som jag backade på och den högg direkt. En mycket fet gös 77 cm o 4.3 kg tung avslutade dagen perfekt och den fick simma tillbaka efter ett snabbt kort. Runt 7 grader i vattnet.