20 jan. 2019

Ny sväng mot rödingen

Åkte med Jan till tjärnen jag fiskade i förra helgen o nu stod fiske barometern nästan i topp 93%.
Vi hade sällskap av 2 fiskare till å vi satte oss där vi fick fisk förra helgen och det tog inte lång tid förrän Jan hade napp.
Det var en fin röding som han fick och vi såg även att de andra fick fisk lite längre ut så det kändes bra. Men nappen uteblev för mig
och jag provade olika grejer vi bytte även fiskeplats men där var bara småborrar. På eftermiddagen så gick jag bort o pratade med de andra som fiskade på djupt vatten och de hade balansare på o nära isen. Jag gick till Jan o vi höjde våra beten och efter en stund så hade Jan en fisk som tyvärr släppte och lite senare hade jag en som inte fastnade på blessen. Vi såg att de andra drog 2 fiskar till så nästa gång får man prova deras teknik. Dagen var solig och kall -15