28 sep. 2019

Gösar på hugget

Regn prognosen såg inte bra ut först men det ändrade sig till det bättre och jag stack ut på en kort tur eftersom jag skulle se på innebandy på eftermiddagen. Min ena granne gav mig ett lycka till när jag skulle åka o hur skrockfull är jag? Inte så värst som tur är och på första släppet högg en pigg gös på 68 cm.
Nu kom det en rejäl skur men fisket var bra o vinden lugn o jag hittade ett fint eko som jag fick köra på ett tag men till slut steg den o högg på mycket bra. Den ville inte upp till ytan så jag fick pumpa på bra innan den gav upp o gled in i håven. Den var 91 cm lång o vägde 6,75 kg bra längd på den. Jag körde vidare o fick en gädda som stökade lite och det blåste upp lite mer o regnet slutade. Provade lite på okört vatten men åkte tillbaka mot de ställen som hade mycket betesfisk och det var några mindre gösar som ville jaga min jigg. Lite svårt att åka hem men så är det ibland och man längtar ut igen. Tempen låg på 13,5 grader o gös i ugn ä gött