1 feb. 2020

Premiär i björntjärn

Alltid väntar  man på årspremiären på björntjärn men i år var det annorlunda det fanns ingen is att gå ut på tyvärr. Carra hängde på upp med spinnspöt istället och vi var helt ensamma där och det var lite is på sydsidan. Vi gick till berget och där såg det ok ut och det tog inte många kast innan jag hade första regnbågen. Något senare gick jag till bilen för att hämta mina vantar och när jag kom tillbaka hade Carra dragit upp en fin röding. Nu var glädjen hög och vi fikade med varm oboy o macka innan vi gick på fisket igen. Det nappade då o då och jag lyckades kroka 2 mindre regnbågar som får växa till sig. Carra krokade en liten men fin röding till och innan vi skulle ge oss tittar jag bort mot där hon stod. Hon hade fin böj på spöt och hon drillade in dagens största fisk en regnbåge. Hon håvade säkert den själv och nu var hon jättenöjd med dagens fiske o det var även jag. Vädret var mulet med en frisk västvind och 7 grader varmt.