3 maj 2020

En ny lektion i spinnfiske

Ny tur till tjärnet och det var lite mer folk där än senast men vi fick en lucka vid berget men det kom en byig vind då o då och huggen uteblev. Det stod 2 st å flugfiskade inne i viken och den ena hade 2 fiskar på såg jag, även en spinnfiskare som var i kanten av dom hade fisk på. Vi knallade vidare och när vi kom till carras andra favo ställe så högg nästan direkt en röding som fick smaka luft en kort stund. Hon fortsatte att fiska bra o jag fick vara håvmästare och kroka lös o återsätta. Droppen var när hon sa att hon skulle fånga en regnbåge det tog 3 kast men jag fick ingen. ( varför sitter inte hon hemma å virkar eller nått )

Till slut fick jag även en  röding men jag var tvungen att ha likadant drag som carra för att lyckas. Vi grillade korv och njöt i fulla drag när solen tittade fram ibland. Senare på eftermiddagen så var det tomt i viken vi började vid så jag kastade inåt den och där var det möe fesk. Flera härliga hugg blev det av rödingar men sen kom carra dit å drog en regnbåge istället....
En kul dag blev det med många hugg till Slut