23 aug. 2020

En fin kväll vid regnbågstjärnet

 Det hade blåst , regnat o åskat under helgen men vi såg en möjlighet att fiska på sen eftermiddag o kvällen. Vi hann knappt komma dit förrän carra stod med fisk på kroken och tyst som en mus var hon. Jag hastade mig dit men som säker fiskare så håvade hon själv och i håven låg en fin båge på kilot. Efter några kort ilade jag tillbaka och kastade intensivt för kanske var det hugg period.


Men det var trögt nu igen inget napp mer och kanske för att det var varmt i vattnet så fisken står djupt o trycker där vi inte når dom. Eller kaske var det för min fiskefru badade fötterna efter hon dragit sin fisk.......... 



Vi gick bort och provade några andra platser men inga napp alls så vi gick tillbaka där vi fått fisken innan. Givetvis blev det lite fika oxå med kaffe o rostbiffmacka innan jag tog första kastet på första platsen. Tre fyra vevtag och äntligen hugg, fisken hoppade friskt 3 gånger så pulsen gick upp lite och den rusade bra innan jag kunde håvade den kul var det.


 Sen dog det igen och inget mer hugg denna kväll vi fick oxå en tuff regnskur innan vi kom tilla bilen. Carra myste på "Carras veranda" i regnet och det sista kaffet dracks upp.