13 feb. 2021

Skridsko borre

 Idag åkte vi ut på kattfjorden med skridskor i ett strålande väder. Vi testade några övergivna ishål men inga napp. Träffade pappa Blixt och abborrkungen Seppo men de hade haft dåligt fiske. Vi åkte längre ut och såg en stor råk och där kan det va bra fiske. Efter några hål så fick jag napp och den första fisken släppte men ner igen o det vart inget. Då vevade jag upp några meter och det högg på rejält på min balansare i orange/guld, snabbt upp med den och det var en fin borre på 605 gram. Glad å nöjd skickade jag ner pirken igen men inget mer så jag släppte mot botten och då högg det igen.  Ingen bjässe men en mat borre vart det. Efter detta så högg det inga fler men jag var nöjd ändå. Vi avslutade med en god macka o varm choklad i solskenet. Lördags middag blev nyfångad abborre stekt i möe smör...