26 dec. 2021

Kall annandag

 Vi åkte österut för att fiska med Carras jobbarkompis och hans vänner. Vi möttes av en kylig morgon med -16 grader som lägst men när solen nådde oss så blev det bättre. För en gångs skull fick jag första fisken och det var en mindre röding som fick simma snabbt tillbaka och strax efter så hade Carra napp och hon drillade säkert upp en fin röding. Den tog en mogge myska givetvis tomten en bra start på dagen. Jag hade ekolodet med och såg fiskar komma o gå och det höjer underhållnings värdet o spänningen. Tyvärr tog batteriet slut tidigt, det var synd.

Dagen gick och vi enades om att det var trögt men jag o Carra provade att pimpla mitt på tjärnet och det gav utdelning. Carra kände något mot blänket och strax efter stod hon med böjt spö o knarrande rulle. Det blev problem när fisken kom in mot hålet för den satt på sidan i mitten. Jag försökte med huggkroken men fick inte upp huvudet först och Robert kom till hjälp. Då ryckte Carra upp fisken och hon sken som sola i kallsta.

Vi avslutade där vi började och där lyckades jag få en liten regnbåge men fin ändå. Ove fick en mindre röding på stilla mete och det var den sista fisken denna fina kalla dag.