15 jan. 2022

Trögt idag

 Vi hade sällskap av Nicklas o Ulrika på röding tjärnet och det såg väldigt bra ut.  Vi gick på ett tips där det fångats  några fina rödingar under veckan, det var 5 meter djupt. Efter en timma så tjoade Nicklas om fast fisk och jag ilade mot han med gopron för att filma detta. Men vid iskanten så lossade den tyvärr och Nicklas blev ledsen....

Jag körde på och nu var det min tur att drilla även denna lossade snabbt. Jag såg sedan flera fiskar som  bara tittade o simmade vidare de var svåra. Lite senare gick jag längre ut på 11 meter och där var det mer liv, både stim av betesfisk o enstaka större fiskar. Jag hade betet på 10 meter när jag ser fisk på 7 meter  jag vevade snabbt upp lite ovanför och denna högg på direkt. En fin drill sedan låg fisken på isen och det kändes kul eftersom det var så svårt. Rödingen högg på en moggemyska tomten ingen bamse men fin fisk. Nu var det hett och jag bommade några fiskar som inte ville fastna ordentligt. Nicklas som är grill kung fixade eld och vi grillade korv och njöt,  även en liten rökt röding smakade gott

Vi provade några fler ställen på vägen tillbaka mot bilarna men det blev inga fler hugg. En kul dag ändå trots dåligt fiske pratade med några fler fiskare som inte fått nått.