28 maj 2022

Fina bågar

 Carra o jag tog en tur till klubbtjärnet och det blåste en tuff NV vind men vi körde på och det dröjde inte länge innan första högg för mig. Det var en silverblank båge över kilot som kämpade bra. Carra hade snart napp och hon drillade bra men den släppte och till våran förvåning så var kroken borta ??? 

 Nya tag o ny plats och jag krokade en ganska snabbt runt kilot och senare har Carra hugg och nära land och jag sa till henne tidigare att göra rejält mothugg. Jag såg en fin båge flyga i luften av mothugget och strax efter slet den av linan..( tungt )

Vi gick vidare och vid vindskyddet fick jag en till på ett spinnstopp, den hade fina färger och fick simma lugnt tillbaka. 

Det var det sista som hände i fisk väg men vi såg lommamman ligga på ägg så det blir nog ungar där.