22 maj 2022

Spinnfiske efter regnbåge

 Vi åkte upp till klubbtjärnet utan några större förhoppningar eftersom det inte har kommit i någon ny fisk i år. Det var segt först men tillslut hade jag ett vak halvvägs ut dit jag hade kastat och spänningen steg när jag vevade in. Och ganska nära land så högg den, igen bjässe men den hoppade och for omkring. Efter den så hände inget så vi bytte plats och det var bra för carra fick napp på andra kastet. Den var fin men körde fast i en stock, jag försökte få loss den med håven. Tyvärr gick tafsen av och vi såg den glida iväg med en lottopiercing i mun. Vi bytte plats igen och då var det min tur på andra kastet men den släppte nära land. Ett nytt platsbyte och Carra lånade en lottospinnare av mig och det högg tidigt för henne. En fin båge kunde håvas och  Carra var mycket glad, ja med..

Strax efter så hade jag ett hugg och drillade in en fin röding som var alldeles röd på buken. Tyvärr släppte den nära land men den såg så fin ut. Vi gick vidare till sista stället vi hade tänkt ut och nu högg det tidigt för mig och det var en fin bit runt 1,5 kilo. Vi avslutade fisket med att Carra krokade en mindre båge mycket nöjda med dagen.

Lottospinnare i orange var bra och westin 360 distance orange/vit. Lommen hade kommit och göken gol för fullt även måsarna på gräsön var på plats.