16 jan. 2021

En fantastisk vinterdag

 Jag blev upphämtad av Tomas och vi åkte mot regnbågs tjärnet och där var redan Rasmus, Carl o Ismo. Mitt första rullskrik var innan vi kom till vattnet då jag krokade en björk som var tjurig...

Vinden var svag o solen värmde i ansiktet när vi närmade de andra som inte fått någon fisk ännu. Men ganska snart hade Rasmus fisk på och det var en fin båge nära 2 kg som släppte halvvägs upp ur hålet, men jag hann filma den. Det tog inte lång stund så hade Ralle en ny fisk på och nu fixade han den men kastade snabbt tillbaka den trots att den var nära 2 kg. Den var för fin för att behålla tyckte han.. (starkt)

Vi andra kämpade på och nu var det min tur att få hugg och det var en stark fisk men jag klarade att få upp den och det kändes så gött, 1,6 kg vägde den o högg på en moggemyska i blå/vitt me spröt. 

Lite senare var det Tomas tur och han drog på en fin båge 

Tyvärr så gick solen i moln och det blev kallare men vi körde på och det kom förbi 2 gubbar som hade fiskat bra och vi pratade en lång stund om fiske både här och vid lofoten,  mycket kul att träffa dom.

Tomas o jag tog en sväng längre in i viken och där var det grunt men Tomas drog på en smal båge men otroligt vacker med fina hela fenor och jag hade en som stötte några gånger på mormyskan. 

Senare hände det inte så mycket mera men vi hade en mycket trevlig dag i bra väder.