14 feb. 2021

Torsviken segerstad

 Idag var siktet inställt på större borrar så jag hade nordskär i tanken. Vi provade oss ut och det var mycket folk på isen och vid en liten råk fick vi fisk. Mina var små men carras var över halvkilot och hon höjde sitt pb flera gånger. Men mitt sikte var norr om nordskär så vi traskade på dit men det vart mindre med snö på isen o halkigt så vi delade på ett par broddar. Isen var fin men möe sprickor var det o is åskan förde ett jävla väsen hela tiden. Opps min häl gick i genom lite..konstigt men jag gick vidare och helt plötsligt så försvann mitt höger ben ner i vattnet och jag kände att det rev i knät när jag drog upp benet. Det var läskigt och jag skrek till Carra att backa tillbaka och vi tassade försiktigt inåt igen. Jag borrade ett hål en bit ifrån denna plats och det var bara 5 cm och bredvid 15 cm..

Nej nu ville vi in på säker is igen och gick dit vi fick de fina borrarna och Carra drog på 2 st fina till och jag höll till i barnkammaren 3 meter bredvid henne. Jo jag fick en på kanske 2 hg och i virr varret så gick min spötopp av så den fick jag spjälla med 2 st plåster.

Vi prövade runt på många platser men det var bara några mindre som ville hugga men vi hade en stor havsörn som seglade in över oss o det var fränt.

En härlig dag på sjön fick vi denna alla hjärtans dag.