6 feb. 2021

Premiär på klubb tjärnet

 Jag åkte upp me Carra och det var många på tjärnet redan. Solen sken och det var 12 minusgrader men vi var riktigt sugna på att fiska. Det tog inte lång tid att kroka första rödingen och den var röd och fin nära kilot. Det drogs nu fisk lite här o där och Carra drog på både röding o regnbåge o jag tog en fin röding till.

Efter fika o grillkorv så provade vi nya ställen utan några fiskar men det finns tid för fler.

Vi avslutade vid gräsön och där nappade det bra, jag tappade en och sedan kom det stora hugget.. Jag drillade lugnt länge och det var tungt så denna ville jag ha men tyvärr så gick linan av och min enda bles myska i lys var nu borta men drömbågen är kvar.....?

Senare så gick vi hemåt mycket nöjda efter denna premiär och det nappade bra...