28 mars 2021

Sista ispasset för denna säsong

 Jag o Carra tog subban till klubbtjärnet och nu var snön borta från förra helgen. Isen var ok än så vi började i röding tjärnet och det var trögt tills jag fick 2 snabbt på blink o tömten. Efter en stund så fick även Carra en fin på samma saker o röjjeslang o räka. Vädret ändrade sig från grått o lugnt till soligt med blåst och det gjorde att vi inte fick ett hugg till så vi bytte tjärn för att prova öringen istället. Vi tog de gamla hålen från förra helgen o njöt en del av lite lä och en varm sol. Det var trögt där oxå men till slut så fick Carra napp men den släppte och då valde den min mormyska, den var inte stor så den åkte upp snabbt men släppte över hålet. 2 snabba vänster parreringar så klarade jag den o fick min mormyska tillbaka, som tack fick den simma tillbaka ner i hålet. Vi körde en stund till men det var helt dött så vi åkte hem nöjda med en fin dag på isen. Detta var sista ispasset för denna säsong och nu blir det båtfiske framöver.