14 mars 2022

Carra dominerade igen

 Igår åkte vi till regnbågstjärnet i strålande solsken och det kändes bra. Det satt 4 gubbar redan där och 2 av dom var på våran tilltänkta plats så vi testade vid ön. Carra drog första fisken en pigg regnbåge runt kilo den tog på tomten o blink. Hon hade sedan 2 fiskar som släppte tyvärr men de tog lina så de kunde varit större, men snart hade hon en ny på isen, den tog också på tomten o blink och jag kände bara nått slom hugg..... Båda fick sina frihet tillbaka snabbt och fint, inga kort på dom.

Senare på dagen gick de hemåt de som var på "våran" plats och det var en bekant Stefan och han hade fått 2 stycken bågar drygt kilot, så vi gick dit för att fiska senare delen där. Jag borrade ett hål där jag hade bra fiske förra veckan och Carra provade framför mig och de enda fiskarna som var intresserade var slom. 

Till slut fick jag ett napp och upp kom en båge på kilot kul men den fick simma tillbaka, vi var på jakt efter de större. Carra hittade ett färdig borrat hål bakom ryggen på mig och satte sig där. Det tog inte lång stund innan hon ropade att vi skulle byta pirk o moggemyska, så det blev ett kaitum med citronen.  

Snart ropade hon napp och nu var det en stark fisk på som rusade många gånger men säker som hon är så la hon upp den på isen själv. Den var silverfärgad och vägde 2,1 kg och den behöll vi. Nu såg jag en del fina ekon på lodet och det kändes hett då fick hon napp igen bakom min rygg. Hon kämpade på bra och nu ryckte det i mitt spö men det visade sig att fisken hade gått runt min lina o trasslat in sig. Jag drog ut flera meter lina så det skulle räcka och nu hade hon fisken uppe i hålet. Som vanligt hinner jag inte hjälpa med huggkroken och hon lyfter då lossnar den, snabb som en cobra sticker jag ner huggkroken o lyckas fånga den. 

Vi skrattade gått åt cirkusen där låg min mormyska intrasslad tunt Carras lina och regnbågen vägde 1,8 kg så den behöll vi också. Nu hade solen gått ner bakom tallarna och kylan smög sig på sakta så vi packade ihop och gick nöjda mot bilen.